21. jan, 2020

actief met Parkinson

6 tips om actief te blijven terwijl het leven met Parkinson

HEALTH & FITNESS

 

Auteur: Patricia Sarmiento Gepubliceerd: 16 januari 2020

Gezondheid en lifestyle blogger, Patricia Sarmiento, aandelen zes manieren waarop mensen met Parkinson kunnen actief blijven, van het hebben van een oefening routine om het uitproberen van martial arts, dansen terwijl thuis - en nog veel meer


Het is geen geheim dat de oefening is gezond, maar wist je dat kan zelfs helpen in de strijd tegen uw Parkinson? Uit onderzoek blijkt dat aërobe activiteit, in aanvulling op de kracht, flexibiliteit en balans oefeningen, kan uw symptomen verminderen en je gevoel te verhogen van welzijn. Raadpleeg altijd uw arts voordat u begint met een oefening regime, maar hier zijn zes tips om een ​​actiever leven te leiden terwijl het vechten van Parkinson.

1. Overweeg om woningaanpassingen

De waarheid is: de meeste huizen waren gewoon niet gebouwd om compatibel te zijn met de symptomen van Parkinson en nodig aanpassingen aan de samenleving, zowel beheersbaar en veilig te maken. Als u uw huis nauwelijks kan bewegen, de kans dat u in staat vast te houden aan een actieve levensstijl zijn slank. Onder de Fair Woningwet in de VS, moeten de eigenaars redelijke aanpassingen voor huurders te maken. Als u eigenaar bent van uw huis en zorgen over de kosten van de veranderingen, zijn er nationale en lokale subsidies uitsluitend gewijd aan het verstrekken van een veilige en comfortabele huisvesting voor mensen in nood.

2. Creëren en onderhouden van een oefening routine

Schedule bepaalde dagen en tijden voor de oefening om ervoor te zorgen dat het gebeurt. U kunt een lokale sportschool of health club controleren om te zien of ze hebben geen klassen die het werk in uw schema. Wees niet bang om te proberen iets anders te zijn! Zorg ervoor dat je jezelf voldoende downtime te geven en rust tussen de activiteiten, maar off-dagen kunnen ook actief zijn. Gebruik ze om uw creatieve kant te oefenen met kunst of schrijven, of maak een wandeling door uw favoriete park.

3. Elimineer afleiding

Als je denkt dat je beter doen focussen op je eigen, lichaamsbeweging solo. U kunt zelfs vinden dat het nuttig om vrienden en familie te vertellen dat je liever niet chatten tijdens het wandelen. Dit is een geweldige manier om je een deel van groepsuitjes, terwijl nog steeds om zich te concentreren op je bewegingen te houden.

4. Dance

Of u nu een stap in de privacy van uw slaapkamer buste of deelnemen aan een dansles met een vriend, dansen is een uitstekende manier om je hart pompen en je gewrichten in beweging te krijgen. U kunt uw bereik van de beweging, flexibiliteit en balans te verbeteren - niet om uw stemming te noemen - allemaal vanuit dansen.

5. Probeer vechtsporten

Een studie geobserveerde deelnemers met milde tot matige symptomen van Parkinson en vond dat tai chi training verbeterd maximaal bereik en directionele controle van staande balans, functionele bereik en paslengte. Het oppakken van dit soort hobby is een geweldige manier om te oefenen, het verbeteren van uw humeur, nieuwe mensen ontmoeten, en het ontwikkelen van een nieuwe passie.

6. Ga high-intensity

Onderzoek suggereert dat high-intensity interval training effectiever in het verbeteren van de symptomen van Parkinson kunnen zijn. Het beste deel is, kunt u een training in je eigen comfort aan te passen. U kunt proberen het toevoegen sprint naar uw dagelijkse wandeling, of het verhogen van uw snelheid tweeëndertigste-uitbarstingen tijdens uw fietstocht. Als je een hond hebt, daag hem om een race over het erf en ga dan voor een ontspannende wandeling samen. Hoe meer u kunt uw training op te nemen in uw normale routine, hoe beter.

Een actief leven terwijl het vechten van Parkinson kan lastig zijn, maar het is zeker mogelijk. U kunt klein beginnen door het toevoegen van leuke oefeningen in de dagelijkse taken - vouwen wasserij is veel meer plezier tijdens het dansen! Binnenkort zul je te popelen om meer manieren om de uitoefening van een deel van uw dagelijks leven te vinden.